Pyhäjärviseudun elinvoimafoorumi 2022

Kiitos kaikille Elinvoimafoorumiin osallistuneille sekä yhteistyökumppaneille!

Neljättä kertaa järjestettävässä Pyhäjärviseudun elinvoimafoorumissa pohditaan tänä vuonna, miten kunnat ja alueella toimivat yritykset ja yhteisöt voisivat yhdessä rakentaa molempien tunnettavuutta lisäävää brändimielikuvaa markkinoinnin keinoin. 

Pyhäjärviseudun elinvoimafoorumi tulee taas! Pyhäjärviseudun elinvoimafoorumi vuosimallia 2022 järjestetään keskiviikkona 2.11.2022. Tällä kertaa teemana on vahva aluebrändi ja puheenvuoroissa sekä paneelikeskusteluissa pureudutaan siihen, kuinka kunnat ja alueella toimivat yritykset ja yhteisöt voisivat yhdessä rakentaa toisiaan tukevaa brändimielikuvaa markkinoinnin keinoin.

Tilaisuus alkaa yhteistyökumppanimme Apetitin tarjoamalla aamupalalla klo 8.30 ja virallinen osuus kestää aina lounastaukoon noin klo 12 asti. Aamupäivän aikana luvassa on kaksi mielenkiintoista keynote puheenvuoroa sekä paneelikeskustelua. Omakustanteisen lounaan jälkeen innokkaimmilla on vielä mahdollisuus osallistua "jatkoille" ja jäädä keskustelemaan ja työstämään aamupäivän herättämiä ideoita workshopeissa.

Tilaisuuden tavoitteena on laittaa liikkeelle konkreettista, yhteistä tekemistä, jolla tuetaan seudun elinvoimaista elinkeinoelämää 

Keynote: Miko Heinilä, Kyrö Distillery Company

Kuka olen:
Olen maatalon poika Isostakyröstä, joka lähti Vaasaan opiskelemaan ja jatkoi Wärtsilään eri tehtäviin 10 vuodeksi. Vielä Wärtsilässä töissä ollessaan, satuin saunaan, jossa maistelimme ruisviskiä. Siitä ajatus kasvoi yritykseksi ja lähdimme rukiiselle seikkailulle. Olen ollut nyt vuodesta 2016 asti Tislaamonjohtaja ja nyttemmin vastaan Euroopan pienempien markkinoiden myynneistä ja toimin Suomessa rukiin sanansaattajana.


Keynote;
Ajatus tislaamosta kypsyi saunassa ja sai viiden miehen toimesta mielenkiintoisen startin. Suurien riskien ja suurten haasteidenkin kanssa on tislaamo joutunut painimaan, mutta kaikesta huolimatta olemme pystyneet luomaan yhden tunnetuimmista kansainvälisistä suomalaisista alkoholibrändeistä. Miten kaikki on onnistunut ja mitkä ovat yrityksen kivijalat? Siitä lisää tarinassa, joka vie saunasta maailmalle. 

Kuva: kyrodistillery.com

Keynote: Ulla Hakala, Turun yliopisto 

yliopistonlehtori, Markkinointi D.Sc. (Econ.&Bus.Adm.); Senior Lecturer; Adjunct Professor 

Asiantuntijuusalueet: markkinointi ja brändien johtaminen

1+1=3? Kunnan ja yritysten välisen yhteistyön hyödyt ja haasteet

  • Brändin merkitys paikan markkinoinnissa ja brändäyksessä
  • Paikan brändäyksen erityispiirteet ja kohderyhmät
  • Kunnan ja yritysten välisen yhteistyön luoma "Linking value"
  •  Paikkakunta voi tuottaa lisäarvoa siellä tuotetuille tuotteille
  • Tuotteet/brändit voivat tuoda lisäarvoa paikkakunnalle
  • Yhteistyön aloitteentekijä/vastuutaho? Yhteistyö käytännössä
  • Yhteistyön hyödyt ja haasteet

 Kuva: utu.fi

Tilaisuuden tavoitteena on laittaa liikkeelle konkreettista, yhteistä tekemistä, jolla tuetaan Euran ja Säkylän seudun eli Pyhäjärviseudun elinvoimaisuutta. Tapahtuma saa maaseutuverkoston koulutuksen palvelupaketin kautta rahoitusta 1500 euroa.